Monday, October 13, 2008

Kerja Kahwin 5: Urusan Nikah Kahwin

smlm saya ke pejabat agama utk settlekan suma form yg berkaitan... mula2 masuk submit form, then kena isi borang declaration apa tah... ada ka akak kaunter tu soh saya refer contoh utk isi...cisss...dia memperkecikkan kebolehan berbahasa jawi saya (heheee... mana dia tau saya tau baca ke tak kan..hehee)..saya pun dengan tak menoleh2 ke contoh, terus tekun mengisi borang tersebut... tapi saya isi dlm rumi la.. pasai kalo wat jadi, kalo saya silap tulis & depa silap baca, mau kena isi balik plak ke...dari nak manyak2 keja, baik saya amik jalan senang je.....

dah submit borang, pi kaunter bayaran..bayaq 4 inggit...dapat dah borang kebenaran nikah....dah buleh kawen dah saye.. hehehee....senang je proses nya... bila tanya org, macam2 info depa bagi.. kena pi berdua la..kena pi ngan wali la.. kena jumpa pendaftar la..interview la... padahal bleh settle kat kaunter je..... pasni sapa2 nak kawen, pi trus je pejabat agama..tak paham apa2, tanya terus kat depa... as 4 me, my urusan dah settled...cuma menanti harinye aja - 25 October 2008...
di sini:

No comments: