Tuesday, March 11, 2014

Chicken Pox Gelombang Ke-2

Ngam2 dompot 2 minggu dompot berchicken pox, umar lak amik baton tu.. last tuesday mak called bagitau, adik pulak kena.... masa tu aku mmg otw balik kg... adehhhh.... pecut tak ingat....dalam hati berdoa agar tu bekas gigit nyamuk saja.. tapi nak buat cmana, dah melekat 24/7 dengan abang, keberangkalian nak jangkit tu mmg banyak....

umar kena sebijik cam dompot kena... tapi dia naik badan dulu... hari ke-2 baru start naik muka.. ingat bleh la tinggal dia kat mak sementara aku pi keja.. sbb umar tak kisah daun2.. mandi daun, pakai bedak tablooq pun relax ja.. tapi dia demam high temperature lak... jaga malam, panjat atas badan kita.. terkejut sangat.. panas garing gitu... terus tak sampai hati nak tinggal.. maka cuti pulak lagi 3 hari.. 6 hari cuti tawon ni untuk chicken pox saja.... huhu.. takpa.. mama redha...sampai hari ni aku tak paham cmana parents sanggup tinggai anak kat umah pengasuh or even umah parents sendiri pun time anak sakit teruk camnih....aku mmg tak sanggup...

hari ni dah sminggu umar kena... kat part badan mmg dah mengering.. cuma kat part kaki ja ada lagi merah2... kesian tengok muka dia... dgn rambut kinting2 tak syampoo..siang malam pakai diapers... ptg smlm dia dah tak tahan kot.. tengok abang nak naik motor dgn ayah dia, terus dia sua baju soh pakaikan.. nampak sangat dah lama tak kluar rumah.. aku pun amik singlet, ajak mr.hasben pusing2 naik keta.. sonok betoi tengok muka dia.. agaknya dia pun stress sminggu tak kluar umah.. hehehe...

ptg ni aku tak balik la.. harap2 dia ok la... sminggu dok umah, asik melekat ja.. asal pandang muka aku nak nenen.. hehehe... jenuh harini dia tarik baju mak tok dia lak.. hehehe....

emm.... cepat sembuh ya umar... nanti kita bleh jalan2 lagi...

doa tak putus juga buat pesawat dan penumpang MH370..semoga semua dipermudahkanNya...






No comments: