Thursday, June 18, 2015

Rezekiku mungkin bukan di sini....

Pagi ini bulatkan tekad, tawakkal hantar surat nih.... bulan 4 hari tu dah mintak sekali, tapi mintak campus kat seberang.. org HR ckp kena queue.. aku di tangga ke-7... mmg bercinta gak la kalo tunggu....mau makan tawon...

Baru-baru ni berlaku kejadian yang sangat menyakitkan hati. ini kali yg ke-2.  yang first masa game kat songkhla... as penjawat awam, kita entitled utk CTR utk sukan apa benda nih sebanyak 30 hari.. ada nuh dalam pekeliling... ada juga dinyatakan tentang cuti perjalanan utk pergi & balik event... untuk kes yg pertama, yg aku pegi songkhla tu la.... tanak la cita panjang2, tapi dia dah buat taik kat permohonan CTR aku tu. Boss paling atas dah approve, tapi sebab dia taknak bagi, terpaksa tolak cuti sehari dari my annual leave... jahak sangat perangai dia kan??

kali ke-2 pada weekend lepas... aku dpt join fit-malaysia as marshal. mmg la tu event tu di perlis, dan mmg la aku join sekali dgn mr.hasben. tapi si manusia berhati busuk ini telah membuat onar.. dia contact boss hr kat atas.. siap bagi senario yg aku join sbb tu event laki aku.. wth... sah2 la tu event belia..national punya event.....surat pun mai dari belia bukan dari jabatan laki aku pun..ingat org suka2 nak kuar surat kan....smpai org hr pun heran, apahal nak kena hantar sampai atas...ko boss approve la.. mmg layak pun... event jumaat sabtu, cutinya hari jumaat tu ja...  tapi taula hatinya yg busuk itu, dia rejek... tapi baru dpt notification yg application aku kena rejek pg tadi... clerk jaga cuti kata dia tenyeh kat surat soh aku apply annual leave.... alasan yg dia dok bagi, bukan bidang kepakaran aku pun.. Ya Allah.. like helloooo.... ni more to aktiviti luar.. aktiviti masyarakat... nampak sangat dia dah attack personal life aku.... mmg menduga sangat di saat pagi2 hari pertama puasa nih...mengucap panjang pagi2 nih...dulu dia buat kat member aku sampai jatuh terduduk org tu, ni aku pulak.... terima kasih.. hanya Allah yang membalas....

dengan hati yg kecewa, aku edit surat yg aritu, print letak surat ni dalam folder, terus letak kat meja pa dia...kat bahagian bawah sekali aku mintak kelulusan segera... aku dah berkerat rotan dah nak keja sini....pastu aku start clear tempat keja.. shred docs yg tak penting... clearkan gambar2 kat my softboard kat belakang.... harini semangat keja aku hilang.....

Nama saja orang bijak pandai, tapi hati hitam....

Ya Allah, berikan la aku kekuatan & permudahkanlah urusan perutkaran aku ini.  Amin...

 
 

3 comments:

Mya said...

huhu...

harap awok bertabah yer..
semoga semua dapat diselesaikan dan urusan awok dipermudahkan.

selamat berpuasa awok.. #pelukketat2

Sella Shahbudin said...

Amin.

tima kasih mya...

Ayu Katerina said...

hoi laaa panas je hati aku baca.. biol tk habis!!