Friday, November 28, 2014

Dukacita shopping Online

Sekarang nih cam addicted dgn shopping online...ni bukan beli baju2..ni website yg ala2 voucher cam groupon semua tuh...tambah2 hujung2 tahun nih kan..sale melantun2..... paling sukacita kalo beli dekat Mysale.. murah & mai dari obeseas... biarla kena tunggu 2 minggu pun.. bukan nak urgent sangat....

dalam suka gembira bukak bungkusan once dapat ja dari courier man, ada jugak insiden yg mendukacitakan berlaku.  cam baru-baru nih, beli mystery gift dari living social. nah amik, tulih terus company.  yang aku paham & yg selalu aku dapat, mystery nih, ko bayar banyak tu & selalu dapat benda/service yg mmg lebih mahal dari harga yg kita bayar.  cam pi phuket dulu, mystery hotel kat airasiago.  bayar rm100.. sekali check in dapat bilik almost rm300 punya.. hahh..itu mmg mystery... yg living social ni punya mystery, dia tulih akan dapat barang yg almost 499 punya value.  mau tak tergedik nak beli.. lagipun rm29 saja kan voucher dia.. cukup 7 hari seperti yang dijanjikan, mmg barang sampai.. tapi agak sedih barang tu... kalo aku ada rm29 inggit pun, aku takkan beli COACH IMITATION Keychain nih... rasa tertipu sangat... dah la bukan mai dari living social pun... company aivabiva natang apa tah.... gerammm sangat... dan2 like page Living social nak tengok kot2 ada lagi tak yg bernasib serupa... rupanya2 ada jugak yg tertipu cam aku... mulai saat ini, babai Living Social.  aku sudah tidak percaya padamu lagi......bencik amat!!


harini pulak dapat email dari groupon.  aku beli Redmi Note phone.  yg ni mmg sangat looking forward la sebab kat official website Mi Malaysia agak berlagak sikit. kata bukak sale satu date nih, let say kul 12.. bila sampai date & time tu, dalam 2-3 minit dah sold out.. pastu lama lakkk baru nak bukak sale balik... so bila groupon nih buat deal, even bayar extra few puluh ringgit but ok.  sbb sangat rare ini telepon.

aku beli 17 haribulan.  kat deal tu dah tulih, akan deliver within dua puluh hari.  ni dok counting days nih... siap dah beli phone case kat lamido.. dah sampai pun..... tup2 jadik macam nih pulak....


i is frust like major disappointment gitu.... huhuuu.... terus google kat mana lagi ada jual.... jumpa satu kat Lelong... dah bayar... ni baru sejam dah dapat courier tracking number..ni aku bagi address kampung sebab ahad kedah keja.. hopefully dapat ahad nih.. huhuuuu......

 
 

2 comments:

Cik Lily Putih said...

cam tu sekali ek... diorg ni kekadang poyo je lebih. letak cakap barang ade tapi sebenarnya tak de pungg

DaZzlingLilLy said...

shopping online mmg addicted..tapi tu la kadang2 tu quality tak macam yg diharapkan..