Thursday, November 10, 2011

cabaran punya anak 2 tahun

last nite aku merajuk dgn dompot... rasa kecik hati mak mak aku nih... dia amik tin mr.potato yg kopoknya dah lemau... mmg dah letak tepi utk buang...my fault gak la sbb tak buang2 kan... so dia amik tin tu, bukak.. and i menjerit la kata NOoo.... baru aku nak capai, zassss.. dia tuang isi dalam tin tu penuh atas carpet dlam bilik tu..... geram ai tauuu...berselerak atas carpet... i amik tin tu, i hentak atas lantai...

nak pukul anak cam tak sampai hati lak kan..... dia pun cam takut la mak dia ni naik antu... aku soh dia pegi kluar while aku kemaskan cebisan kopok atas carpet tu... dah lama skit, aku pun kuar, bawa baju keja gi bilik blakang utk iron... tengok dia dok mengendeng ngan my mum.. aku wat tak nampak je... masuk bilik tu, terus kunci bilik.... dengar dia ketuk.. still tak layan..pastu dia senyap je... dah settled iron suma, dia datang dekat...bawak anak kambing & bantal busuk dia... sign dah ngantuk la tu.. aku settled raga susu dia, and ajak dia masuk bilik.... terus tido tanpa banyak songeh lagi... tepon aku pun dia tak mintak.. kalo tak, asal naik katil je nak pegang tepon.....

bila dia dah lali2 tu, adehh.. sejuk terus hati... rasa cam bersalah je merajuk ngan anak senirik..budak kecik umur 2 tahun lak tu.. apa dia tau kan.......masa tu wat sesi luahan perasaan dgn dia.. ckp kat dia jgn wat camtu lagi... jadik budak baik... method ni aku baca kat mana tah.. katanya time dorang dah lali2 ni, elok ckp2 ngan dorang... sebab otak dorang tengah berjalan.. camtu la lebih kurang....harini pagi2 aku dah tepon dia.. just to let him know that aku masih sayangkan dia no matter what......

adehhh... tu baru sorang... cmana la org yg handle anak 3-4 orang tu ekkk... heheheee....


No comments: