Wednesday, March 25, 2009

satu hari di katil pesakit....

saya balik ke penang ari ahad malam... sampai umah kul 11 camtu dek jammed yg teruk kat bridge... agaknya org dah starb balik dari cuti sekolah..... sampai umah, terus landing ataih katil.....jam 2.30 pagi saya saya terjaga.... giler sakit perut.... tergolek2 saya seorang ataih katil....iskkk... napa plak nih..... salah makan ke saya.... rasanya takde makan yg pelik spanjang ari tu... emmm.. makan kat luar pun masa pi kenduri siang tu....dgn kerabu mangga, teh tarik suma ai bantai kat sana... emmmm...golek2 ataih katil..nak nangis pun ada coz azabnya sakit... start kul 4am, saya start ulang alik pi toilet... complete ngan muntah skali... kompom.. diarrhea... mula 2 mmg nak pi clinic time time tu gak... tapi memikirkan kondisi saya yg sedang ngandung, iskkk... tak jadik la.. kang tak pepasal kena refer pi hospital lak... ngeri aiii....

tunggu sampai siang, pas beberapa series of lawatan ke toilet, saya pun pegi la ke our pusat kesihatan.... pas 2 jam tunggu turn, saya pun masuk la jumpa Doc... and betoi la jangkaan saya.... saya kena food poisoning... memandangkan saya ngandung, pengambilan ubat adalah tidak digalakkan... so, Doc syorkan saya admitted utk masuk 2 bottle drip... since we all dah ada wards senirik, maka tak payahla saya direfer ke hospital.... spanjang hari tu, saya terlantar la kat katil org sakit dengan tangan dicucuk... uwaaaa... bapak giler punya sakit...sakit cucuk satu hal... sakit2 bengkak tangan satu hal... dua bottle tuh.....

saya discharged at 5.30pm... masa tu pengarah PK suma ada... dia nih member big boss ai.. so dia dtg la lawat...pegang2 perut ai.. hheheehe.... dlm hati mmg tak sabar2 nak balik...giler bosan dok seharian kat ward... iskkk..pestime nih saya berbaring kat katil org sakit... slalu pu lawat org ja.... iskkk...

oh ye.. saya dpt mc dua hari..... ari selasa tu saya dah ok.... lepak2 kat umah...masa kuar beli lunch tu, sempat lagi sambar baju selai.. hhahahaa.....

arini saya dah sihat & kuat.......

ni gamba2 masa saya boring sorang2 kat ward.. heheehee...

11am..1st drip

muka happy lagi..

dah nak abis dah 1 bottle...

2pm...2nd bottle dah menunggu....

muka bosan coz dah lama & start sakit2 tangan....

5pm..tangan yg dah start mengkak....
bekas cucuk...kombang giler rasa tangan... huhuu....

3 comments:

Anonymous said...

huhu.. ngeri nye kine cucuk tangan... sebaik takdak apeeee..

take care kakak

Ayu Katerina said...

hihihii aku rasa comei jek sakit2 leh amik gambau hahahahaha

make sure lepas ni jgn makan sebarang2 dan mendengki kengkawan di perantauan hihihi i lap u bebeh!

take care ok!

Sella Shahbudin said...

hehehe....tengok pun ngeri, sakitnya lagi la ngeri....huhuu...

heheheee...ahyu....mau taknya... dari kul 11am sampai kat 6pm dok kejung bosan dlm ward ja...sampai gambaq katil, cawan ayaq pun gue snap skali.. hehehe.....